«Έσωσε» το ποδόσφαιρο ο Κοντονής!

Γνωρίζει τις προθέσεις του Κωνσταντινέα
Μία πρωτοβουλία του παλιού διαιτητή και νυν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πέτρου Κωνσταντινέα, θαμώνα προπαγανδιστικής εκπομπής στο κανάλι του Αλαφούζου επίσης, λίγο έλειψε να βάλει νέο μπουρλότο στο ελληνικό ποδόσφαιρο...

Ο Κωνσταντινέας κίνησε γη και ουρανό για την άμεση ψήφιση της τροπολογίας που θα προβλέπει την αλλαγή στο εκλογικό σύστημα των ομοσπονδιών. Ο πρώην ρέφερι κατάφερε να μαζέψει 70 υπογραφές βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ θέλοντας να στριμώξει τον Κοντονή και να τον εξαναγκάσει να συμπεριλάβει την τροπολογία στο νομοσχέδιο για το ντόπινγκ που θα ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες, έτσι ώστε οι εκλογές της ΕΠΟ τον Οκτώβρη να γίνουν με το νέο, ακόμα πιο διευρυμένο, σύστημα εκλογικής διαδικασίας.

Κατόπιν τούτου ο Κοντονής δεσμεύτηκε ενώπιον της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ ότι η τροπολογία θα περάσει μέσα στον Μάιο, ώστε να προλάβουν και τις εκλογές της ΕΠΟ, αφού αυτό είναι το ζητούμενο.

Ουσιαστικά, όμως, ο Κοντονής δεν έκανε τίποτε άλλο από το να κερδίσει πολύτιμο χρόνο για να εξηγήσει πιο αναλυτικά και στους υπόλοιπους βουλευτές, ιδίως σε αυτούς που έπιασε ο Κωνσταντινέας και προφανώς δεν γνωρίζουν πολλά από ποδόσφαιρο, τον μεγάλο κίνδυνο που καιροφυλαχτεί για το ελληνικό ποδόσφαιρο: Την προσωρινή διαγραφή της ΕΠΟ από τα μητρώα της ΦΙΦΑ και της ΟΥΕΦΑ, που συνεπάγεται με αποκλεισμό των ελληνικών ομάδων και της Εθνικής απ' όλες τις διεθνείς διοργανώσεις.

Έτσι, τουλάχιστον για την ώρα, ο Κοντονής «έσωσε» το ποδόσφαιρο...

Τα λέει και τηλεοπτικώς ο Κωνσταντινέας
Όσο για τον Κωνσταντινέα, η φιλοδοξία του δεν σταμάτησε στην ιδιότητα του διαιτητή, δεν σταματάει ούτε στην ιδιότητα του βουλευτή.

Το ποδόσφαιρο δεν είναι κάτι άγνωστο για τον ίδιο, ξέρει πολύ καλά τις κυρώσεις που θα υπάρξουν από τις διεθνείς ποδοσφαιρικές αρχές, γνωρίζει ότι ένας τέτοιος νόμος δεν πρόκειται να τηρηθεί στον αιώνα τον άπαντα, απλά θέλησε να αδράξει την ευκαιρία για να πριονίσει την καρέκλα του Κοντονή. Και να θέσει εαυτόν στην διάθεση του πρωθυπουργού...

Ο Κοντονής, βέβαια, έχει καταλάβει τις προθέσεις από πράξεις, λεγόμενα και συμπεριφορές στις συνεδριάσεις της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων του προηγούμενου νομοσχεδίου και μένει να δούμε πως θα το χειριστεί για να μην τον «φάει» ο Κωνσταντινέας. Η σημερινή του αντίδραση, πάντως, ήταν απολύτως ορθή και φαίνεται ότι αρχίζει να ενεργεί περισσότερο με σκέψη και σοβαρότητα, παρά με αυθορμητισμό. Τέτοιου είδους απερισκεψία, άλλωστε, θα έβαζε σε μεγάλους μπελάδες το ελληνικό ποδόσφαιρο και συνολικά την κυβέρνηση, η οποία θα εξαναγκάζονταν σε άλλη μια μεγαλοπρεπή κωλοτούμπα.

Αναλυτικά, η αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας:

«Το ισχύον εκλογικό σύστημα ως προς την εκλογή των αθλητικών Διοικήσεων μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον ως «θεσμική εκτροπή», καθώς παραβιάζει την αρχική της ισοδυναμίας της ψήφου και συμβάλλει στην υπέρμετρη συμπίεση των μικρότερων συνδυασμών. Είναι επιτακτική και επιβεβλημένη για την δημοκρατική, ομαλή και αντιπροσωπευτική λειτουργία των αθλητικών Διοικήσεων η υιοθέτηση ενός νέου εκλογικού συστήματος, της απλής αναλογικής προκειμένου να παταχθεί η διαφθορά και το δίκτυο των πελατειακών σχέσεων στον αθλητισμό. Η θεσμοθέτηση του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής διασφαλίζει το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι διευρύνοντας την ελεύθερη εκλογή στα όργανα των εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών προσώπων ευρύτερης αποδοχής και αναγνώρισης.

Η θεσμοθέτηση του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής διασφαλίζει την αρχή της αυτοδιοίκησης αφού επιτρέπει την πλέον δημοκρατική εκπροσώπηση και την δυνατότητα εκφράσεως σε όλες τις τάσεις του αθλητικού γίγνεσθαι.

Η θεσμοθέτηση της απλής αναλογικής καταργεί στην πράξει την επετηρίδα του νοσηρού παραγοντισμού και δημιουργεί κίνητρα για συμμετοχή στα κοινά του αθλητισμού σε ανθρώπους με διάθεση προσφοράς.

Η θεσμοθέτηση της απλής αναλογικής θεμελιώνει το θεσμικό εργαλείο για την εμπέδωση της διαφάνειας ως του πλέον δημοκρατικού κανόνα οργάνωσης του ελληνικού αθλητισμού».

Η τροπολογία του Πέτρου Κωνσταντινέα:

«Η εκλογή των οργάνων και των αντιπροσώπων σε υπερκείμενα όργανα, γίνεται με το σύστημα της απλής αναλογικής. Οι έδρες του διοικητικού συμβουλίου της ελεγκτικής επιτροπής και ο αριθμός των αντιπροσώπων κατανέμονται μεταξύ των συνδυασμών και των χωριστών υποψηφίων ανάλογα με την εκλογική τους δύναμη. Το σύνολο των έγκυρων ψηφοδελτίων διαιρείται με τον αριθμό των εδρών του διοικητικού συμβουλίου ή της ελεγκτικής επιτροπή ή με τον αριθμό των αντιπροσώπων που εκλέγονται. Το πηλίκο αυτής της διαίρεσης, παραλειπόμενου του κλάσματος, αποτελεί το εκλογικό μέτρο. Κάθε συνδυασμός καταλαμβάνει τόσες έδρες στο διοικητικό συμβούλιο ή την ελεγκτική επιτροπή και εκλέγει τόσους αντιπροσώπους όσες φορές χωρεί το εκλογικό μέτρο στον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβε. Χωριστός υποψήφιος που έλαβε το ίδιο ή μεγαλύτερο αριθμό ψήφων από το εκλογικό μέτρο καταλαμβάνει μία έδρα στο όργανο για το οποίο είχε θέσει υποψηφιότητα ή εκλέγεται αντιπρόσωπος εφόσον ήταν υποψήφιος για τη θέση αυτή.

Συνδυασμός που περιλαμβάνει υποψηφίους λιγότερους από τις έδρες που του ανήκουν, καταλαμβάνει τόσες έδρες ή εκλέγει τόσους μόνο αντιπροσώπους, όσοι είναι και οι υποψήφιοί του. Οι έδρες που μένουν αδιάθετες και ο αριθμός των αντιπροσώπων που δεν καλύπτεται σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων κατανέμονται από μια στους συνδυασμούς εκείνους που έχουν καταλάβει τουλάχιστο μια έδρα ή έχουν εκλέξει ένα αντιπρόσωπο και οι οποίοι συγκεντρώνουν υπόλοιπο ψηφοδελτίων μεγαλύτερο από το 1/3 του εκλογικού μέτρου και που πλησιάζουν περισσότερο το εκλογικό μέτρο.

Οι έδρες που μένουν αδιάθετες ή ο αριθμός των αντιπροσώπων που δεν καλύπτεται και μετά την εφαρμογή των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου κατανέμονται μεταξύ των συνδυασμών που έχουν το μεγαλύτερο υπόλοιπο ψηφοδελτίων από μια έδρα ή από έναν αντιπρόσωπο. Σε περίπτωση ισοδυναμίας γίνεται κλήρωση.

Δεν επιτρέπεται σταυροδοσία μεγαλύτερη του 1/3 του αριθμού των εκλεγομένων από τη διαδικασία. Στην περίπτωση που οι εκλεγόμενοι είναι μόνο δύο, η σταυροδοσία αυξάνεται στο ½. Η ισχύς της διάταξης συμπεριλαμβάνει τα σωματεία του άρθρου 1, τις ενώσεις του άρθρου 10 και τις Ομοσπονδίες του άρθρου 19 του Ν. 2725/17-6-99 και αφορά εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου αλλά και εκλογή αντιπροσώπων σε δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια ή συνομοσπονδίες εγχώριες ή διεθνείς.

Σε ό,τι αφορά την εκλογή εκπροσώπων από τα σωματεία του άρθρου 1 για τις διαδικασίες Ενώσεων και Ομοσπονδιών, η εκλογή εκπροσώπων θα αφορά την εκλογή ενός έως τρεις από τα μέλη του Δ.Σ.. Απαραίτητο δικαιολογητικό για την απόδειξη της ιδιότητας του μέλους του Δ.Σ. είναι η προσκόμιση βεβαίωσης από την αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην οποία υπάγεται γεωγραφικά το σωματείο.

Δεν επιτρέπεται ξεχωριστή εκλογική διαδικασία για την εκλογή Προέδρου ή άλλου μέλους του Δ.Σ. στα σωματεία του άρθρου 1, τις ενώσεις του άρθρου 10 και τις Ομοσπονδίες του άρθρου 19 του Ν. 2725/17-6-99. Ξεχωριστή διαδικασία επιβάλλεται για την εκλογή εκπροσώπων στις συνελεύσεις και τις αρχαιρεσίες Ενώσεων και Ομοσπονδιών”.

2.Τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 14 του Ν. 2725/17-6-99 ως εξής:

Στις γενικές συνελεύσεις των αθλητικών ενώσεων συμμετέχουν µε αντιπροσώπους μόνο τα αθλητικά σωματεία - μέλη που τις απαρτίζουν. Κάθε σωματείο μέλος της ένωσης εκπροσωπείται στη γενική συνέλευση µε έναν μόνο αντιπρόσωπο, ο οποίος εκλέγεται με τον αναπληρωτή του σε ειδική συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του Σωματείου, ειδικά για τη συγκεκριμένη Γ.Σ. και μετά την ανακοίνωση και κλήση σύγκλησης Γ.Σ. από την Ένωση. Αντιπρόσωπος εκλέγεται μέλος του Δ.Σ. του σωματείου. Απαραίτητο δικαιολογητικό για την εκλογή του είναι βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης για την ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ. Η βεβαίωση αυτή απαιτείται και για τη συμμετοχή σε διαδικασίες της Ένωσης. Κάθε αντιπρόσωπος μπορεί να εκπροσωπεί ένα μόνο σωματείο. Κάθε σωματείο της ένωσης διαθέτει μία μόνο ψήφο στη γενική συνέλευση.

3.Στην παράγραφο 5 του άρθρου 24 του Ν. 2725/17-6-99, η φράση: “ Κάθε σωματείο - μέλος της ομοσπονδίας εκπροσωπείται στη γενική συνέλευση με έναν (1) μόνο αντιπρόσωπο, που ορίζεται µε τον αναπληρωτή του, µε απόφαση του ?.Σ. του σωματείου” αντικαθίσταται και συμπληρώνεται ως εξής:

“Κάθε σωματείο - μέλος της ομοσπονδίας εκπροσωπείται στη γενική συνέλευση µε έναν (1) μόνο αντιπρόσωπο, που εκλέγεται µε τον αναπληρωτή του, σε ειδική συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών του Σωματείου, ειδικά για τη συγκεκριμένη Γ.Σ. και μετά την ανακοίνωση και κλήση σύγκλησης Γ.Σ. από την Ομοσπονδία. Αντιπρόσωπος εκλέγεται μέλος του Δ.Σ. του σωματείου. Απαραίτητο δικαιολογητικό για την εκλογή του είναι βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης για την ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ. Η βεβαίωση αυτή απαιτείται και για τη συμμετοχή σε διαδικασίες της Ομοσπονδίας. Με τον αυτό τρόπο υποδεικνύονται από τα σωματεία μέλη και οι υποψήφιοι για τα όργανα της Ομοσπονδίας ”.

4.Στην παράγραφο 6 του άρθρου 24 η φράση, “Σε περίπτωση που, σύμφωνα µε το καταστατικό, ψηφίζουν αντιπρόσωποι ενώσεων, κάθε ένωση διαθέτει µία ψήφο”, αντικαθίσταται και συμπληρώνεται με τη φράση: “Σε περίπτωση που, σύμφωνα µε το καταστατικό ψηφίζουν αντιπρόσωποι ενώσεων, κάθε ένωση διαθέτει από µία ως τρεις ψήφους. Οι εκπρόσωποι των Ενώσεων εκλέγονται με τους αναπληρωτές τους από τη Γ.Σ. της Ένωσης, ειδικά για τη συγκεκριμένη Γ.Σ. και μετά την ανακοίνωση και κλήση σύγκλησης Γ.Σ. από την Ομοσπονδία. Με τον αυτό τρόπο υποδεικνύονται από τα σωματεία μέλη και οι υποψήφιοι για τα όργανα της Ομοσπονδίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν εφαρμόζεται ο περιορισμός της εκλογής εκπροσώπων ή υποψηφίων για τα όργανα της Ομοσπονδίας, εκ των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης και η Ένωση εκλέγει τους εκπροσώπους και τους υποψηφίους της όπως προβλέπει η παράγραφος 5.”

5. Η Παράγραφος 8 του ιδίου άρθρου, καταργείται και στη θέση της εφαρμόζονται οι νέες παράγραφοι του άρθρου 5 του Ν. 2725/17-6-99. Επαναδιατυπώνεται, στη συνέχεια, η παράγραφος 8 ως εξής:

Α) «Εφόσον εκλεγεί μέλος μειοψηφούντος ψηφοδελτίου στο Δ.Σ. Ένωσης ή Ομοσπονδίας, εκπρόσωποι του Συνδυασμού αυτού θα καταλαμβάνουν τουλάχιστον 1/3 (αλλά όχι περισσότερο ή ίσο του 1/2) των θέσεων στις Επιτροπές και τα μη αιρετά όργανα της Ένωσης ή Ομοσπονδίας (ενδεικτικά στις επιτροπές: Διαιτησίας, Πειθαρχικής, Ενστάσεων, Μεικτών και Εθνικών Ομάδων κλπ)».

Β)«Στις θέσεις των μελών Δ.Σ. Ενώσεων και Ομοσπονδιών, δεν μπορούν να εκλεγούν για τρίτη θητεία πρόσωπα που έχουν ήδη υπηρετήσει για δύο θητείες στις θέσεις του Προέδρου, Γενικού Γραμματέα και Ταμία. Εξαιρούνται όσοι κατά την έναρξη εφαρμογής του παρόντος Νόμου, υπηρετούν ήδη τη δεύτερη θητεία τους».

Οι (άσχετοι με το ποδόσφαιρο) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που υπέγραψαν την τροπολογία:

Πέτρος Κωνσταντινέας
Σαρακιώτης Ιωάννης
Τζούφη Μερόπη
Σκουφά Μπέτυ
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Ρίζος Δημήτριος
Γκιόλιας Ιωάννης
Μπίλλης Μάκης
Κατσής Μάριος
Καραγιουσούφ Αγιάν
Γκαρά Νατάτα
Λάππας Σπύρος
Αντωνίου Χρήστος
Σταματάκη Ελένη
Κωστοπαναγιώτου Ηλίας
Δημαράς Γεώργιος
Μπαξεβανάκης Δημήτριος
Ντζιμάνης Γεώργιος
Στογιαννίδης Γρηγόρης
Μουσταφά Μουσταφά
Μπαλαούρας Γεράσιμος
Αυλωνιτού Ελένη
Σεβαστάκης Α. Δημήτριος
Πρατσόλης Αναστάσιος
Μορφίδης Κώστας
Παπαφιλίππου Γεώργιος
Θεοφύλακτος Ιωάννης
Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου
Τσόγκας Γεώργιος
Κοζομπόλη Γιώτα
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Εμμανουηλίδης Δημήτριος
Μιχελής Αθανάσιος
Ακριώτης Γεώργιος
Καρακώστα Εύη
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Σηφάκης Ιωάννης
Στέφος Γιάννη
Κατριβάνου Βασιλική
Τριαντάφυλλος Μηταφίδης
Ζεμπέκ Χουσεΐν
Σαντορινιός Νεκτάριος
Βάκη Φωτεινή
Ουρσουζιδης Γιωργος
Άννα Βαγενά
Γιάννης Καραγιάννης
Χαρά Καφαντάρη
Δημητριάδης Μίμης
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Γάκης Δημήτριος
Μπγιάλας Χρήστος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Τσίρκας Βασίλης

Σχόλια